Translate

niedziela, 14 lutego 2016

Zioła. Mieszanka 7 ziół na włosy (wypadanie, porost, wzmocnienie)

Moja propozycja mieszanki ziołowej o działaniu tonizującym na włosy i skórę głowy. Polecam stosować jako wcierkę lub płukankę do włosów aby wzmocnić włosy, przyspieszyć porost włosów, pobudzić wzrost nowych włosów oraz na wypadanie.

zioła susz:
- liść brzozy 
- ziele pokrzywy
- lawenda
- rozmaryn
- koszyczek rumianku
- liść laurowy (wawrzyn)
- nasiona kozieradki



Wszystkie wymienione składniki dajemy po 1 łyżeczce do herbaty i zalewamy litrem wrzątku w przypadku płukanki lub szklanką wrzątku w przypadku wcierki. Zostawiamy pod przykryciem i owijamy naczynie w którym parzą się zioła ręcznikiem, aż do wystygnięcia. Po wystygnięciu przecedzamy i napar gotowy do użycia.

Jako płukankę - po prostu użyć do ostatniego płukania polewając skórę głowy i włosy, nie spłukiwać (uwaga bo można sobie pobrudzić ręcznik)

Jako wcierkę można stosować na mokre i suche włosy, ale nie na brudne!!

Napar można do kilku dni przechowywać w lodówce, przed użyciem ogrzać w bani wodnej lub dodając troche wrzątku.

Ja stosuje naprzemian jako płukankę i jako wcierkę, najlepiej stosować 1-3 razy w tygodniu, min przez 2-3 miesiące, można na stałe potem 1 raz w tygodniu.

Można tworzyć swoje mieszanki ziół, korzystając tylko z części tych, które ja zaproponowałam lub dodając jeszcze skrzyp lub szyszki chmielu, albo łopian. W mojej opinii mieszanka którą zaproponowałam jest najbardziej optymalna, u mnie sprawdza się rewelacyjnie (nie zawsze dodaję kozieradkę :))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz